PENGARUH RISIKO SEBAGAI PENENTU MINAT PEMBELIAN PELANGGAN SHOPEE DI JAKARTA

BRAMANTO, PETER (2021) PENGARUH RISIKO SEBAGAI PENENTU MINAT PEMBELIAN PELANGGAN SHOPEE DI JAKARTA. Skripsi thesis, Universitas Tarumanagara.

[img] Text
Peter Bramanto 115170032 JA.pdf

Download (954kB)

Abstract

The purpose of this study was to examine the negative effect of product risk on the purchase intention of Shopee customers in Jakarta. The negative effect of time risk on the purchase intention of Shopee customers in Jakarta. The negative effect of social risk on the purchase intention of Shopee customers in Jakarta. The population in this study are Shopee customers in Jakarta. The sample in this study was 100 respondents using a non-probability sampling method with a convenience sampling technique. Data collection techniques using google-form. The software used in this research is Smart Partial Least Square version 3 with the data analysis technique used is Structural Equation Modeling (SEM). The result of this study is that product risk can negatively and insignificantly affect Shopee customer buying interest in Jakarta. Time risk can negatively and significantly affect the purchase intention of Shopee customers in Jakarta. Social risks can negatively and significantly affect the purchase intention of Shopee customers in Jakarta. This research is expected to provide useful input for the consideration of Shopee companies in running their business in the presence of product risk factors, time risk, and social risk. Keywords: Product Risk, Time Risk, Social Risk, Purchase Intention. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh negatif risiko produk terhadap minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta.Pengaruh negatif risiko waktu terhadap minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta. Pengaruh negatif risiko sosial terhadap minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan Shopee di Jakarta. Sampel pada penelitian ini sebanyak 100 responden dengan menggunakan metode non probability sampling dengan teknik Convenience sampling. Teknik pengumpulan data dengan menggunakan google-form. Software yang digunakan dalam penelitian ini adalah Smart Partial Least Square versi 3 dengan teknik analisis data yang digunakan adalah Structural Equation Modeling (SEM). Hasil dari penelitian ini adalah Risiko produk dapat mempengaruhi minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta secara negatif dan tidak signifikan. Risiko waktu dapat mempengaruhi minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta secara negatif dan signifikan. Risiko sosial dapat mempengaruhi minat pembelian pelanggan Shopee di Jakarta secara negatif dan signifikan. Penelitian ini diharapkan dapat memberikan masukan yang bermanfaat untuk bahan pertimbangan perusahaan Shopee dalam menjalankan bisnisnya dengan adanya faktor risiko produk, risiko waktu, dan risiko sosial Kata kunci: Risiko Produk, Risiko Waktu, Risiko Sosial, Minat Pembelian.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: Skripsi/Tugas Akhir
Skripsi/Tugas Akhir > Fakultas Ekonomi
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: FE Perpus
Date Deposited: 15 Jun 2022 07:32
Last Modified: 26 Jul 2023 07:39
URI: http://repository.untar.ac.id/id/eprint/36165

Actions (login required)

View Item View Item