PENGARUH CONSUMER INNOVATIVENESS TERHADAP PURCHASE INTENTION PRODUK BARU IPHONE SERIES 13 DENGAN VICARIOUS INNOVATIVENESS DAN PERCEIVED VALUE SEBAGAI MEDIASI

REYVINA, REYVINA (2022) PENGARUH CONSUMER INNOVATIVENESS TERHADAP PURCHASE INTENTION PRODUK BARU IPHONE SERIES 13 DENGAN VICARIOUS INNOVATIVENESS DAN PERCEIVED VALUE SEBAGAI MEDIASI. Skripsi thesis, Universitas Tarumanagara.

[img] Text
Reyvina 115180096 JA.pdf

Download (563kB)

Abstract

The purpose of this study was to examine the effect of consumer innovativeness on purchase intention of new iPhone Series 13 products with vicarious innovativeness and perceived value as mediation. This research method is quantitative with a survey method that is distributed questionnaires with a sample size of 200 respondents to current iPhone smartphone users. This type of research is descriptive research, with data collection in this study using cross-sectional. This study used a non-probability sampling technique using convenience sampling method. The data analysis technique used Structural Equation Modeling with smartPLS software version 3.2.8. The results of this study indicate that consumer innovativeness has a positive and significant effect on purchase intention of new iPhone products Series 13 with vicarious innovativeness and perceived value as mediation. Keywords: Consumer Innovativeness, Vicarious Innovativeness, Perceived Value, Purchase Intention. Tujuan penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh consumer innovativeness terhadap purchase intention produk baru iPhone Series 13 dengan vicarious innovativeness dan perceived value sebagai mediasi. Metode penelitian ini adalah kuantitatif dengan metode survey yang dibagikan kuesioner dengan jumlah sampel digunakan sebanyak 200 responden kepada para pengguna smartphone iPhone saat ini. Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif, dengan pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan cross-sectional. Penelitian ini menggunakan teknik pengambilan sampel non-probability sampling dengan menggunakan metode convenience sampling. Teknik analisis data menggunakan Structural Equation Modeling dengan program software smartPLS versi 3.2.8. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa consumer innovativeness berpengaruh positif dan siginifikan terhadap purchase intention produk baru iPhone Series 13 dengan vicarious innovativeness dan perceived value sebagai mediasi. Kata Kunci: Consumer Innovativeness, Vicarious Innovativeness, Perceived Value, Purchase Intention

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: Skripsi/Tugas Akhir
Skripsi/Tugas Akhir > Fakultas Ekonomi
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: FE Perpus
Date Deposited: 29 Jun 2022 07:26
Last Modified: 29 Jun 2022 07:26
URI: http://repository.untar.ac.id/id/eprint/36595

Actions (login required)

View Item View Item