FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI BRAND LOYALTY PADA PELANGGAN JANJI JIWA

NOVIANTI, VIA (2022) FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI BRAND LOYALTY PADA PELANGGAN JANJI JIWA. Skripsi thesis, Universitas Tarumanagara.

[img] Text
Via Novianti 115180282 JA.pdf

Download (651kB)

Abstract

The purpose of this study was to examine the effect of product quality, monetary promotion on brand loyalty through satisfaction with brand image as a mediator. The population of the study is 100 respondents who are customers of Janji Jiwa in Jakarta. The purposive sampling method is by distributing online questionnaires which are then processed using smartPLS-SEM. The results of this study are product quality through satisfaction can affect brand loyalty, then monetary promotion through brand image can affect brand loyalty. Product quality and monetary promotion can affect brand loyalty through satisfaction and brand image as a mediation for the Promised Soul customers. Tujuan dari penelitian ini adalah menguji pengaruh product quality, monetary promotion terhadap brand loyalty melalui satisfaction dengan brand image sebagai mediator. Populasi dari penelitian adalah 100 responden yang merupakan pelanggan Janji Jiwa di Jakarta. Metode purposive sampling dengan menyebarkan kuesioner secara online yang kemudian diolah dengan menggunakan smartPLS-SEM. Hasil dari penelitian ini adalah product quality melalui satisfaction dapat mempengaruhi brand loyalty, selanjutnya monetary promotion melalui brand image dapat mempengaruhi brand loyalty. Product quality dan monetary promotion dapat mempengaruhi brand loyalty melalui satisfaction dan brand image sebagai mediasi pelanggan Janji Jiwa.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: Skripsi/Tugas Akhir
Skripsi/Tugas Akhir > Fakultas Ekonomi
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: FE Perpus
Date Deposited: 30 Jun 2022 04:01
Last Modified: 30 Jun 2022 04:01
URI: http://repository.untar.ac.id/id/eprint/36646

Actions (login required)

View Item View Item