PENGUJIAN FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PURCHASE INTENTION SECONDATE

CANNY, CANNY (2021) PENGUJIAN FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PURCHASE INTENTION SECONDATE. Skripsi thesis, Universitas Tarumanagara.

[img] Text
Canny 115170208 JA.pdf

Download (692kB)

Abstract

The purpose of this research is to examine 1) the influence of firm generated content to purchase intention, 2) the influence of brand loyalty to purchase intention, 3) the influence of brand awareness to purchase intention, 4) the influence of eWOM to purchase intention, 5) the influence of firm generated content to brand loyalty, 6) the influence of firm generated content to brand awareness, 7) the influence of firm generated content to eWOM, 8) the influence of brand loyalty to eWOM, 9) the influence of brand awareness to eWOM, 10) brand loyalty mediates firm generated content and eWOM, 11) brand loyalty mediates firm generated content and purchase intention, 12) brand awareness mediates firm generated content and purchase intention. In this study, the sample was collected with non-probability sampling and convenience sampling techniques. Total 213 data were collected using an online questionnaire by google form, but only 200 can be used and processed with SmartPLS software. The population is Secondate’s consumers in Jakarta. The results of this study indicate that 1) firm generated content affects brand awareness, 2) firm generated content affects to brand loyalty, 3) brand loyalty affects to eWOM, 4) brand awareness doesn’t affect to eWOM, 5) firm generated content doesn’t affect eWOM, 6) firm generated content doesn’t affect purchase intention, 7) brand loyalty affects purchase intention, 8) brand awareness affects purchase intention, 9) eWOM doesn’t affect purchase intention, 10) brand loyalty doesn’t mediate firm generated content and eWOM, 11) brand loyalty mediates firm generated content and purchase intention, 12) brand awareness mediates firm generated content and purchase intention. The results of this study aim to determine the company's intention to run firm-generated content to increase purchase intention with the help of brand awareness, brand loyalty, and eWOM variables during COVID-19. Keywords: Social Media, Content, Brand, Online Marketing Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui 1) pengaruh firm generated content pada purchase intention, 2) pengaruh brand loyalty pada purchase intention, 3) pengaruh brand awareness pada purchase intention, 4) pengaruh eWOM pada purchase intention, 5) pengaruh firm generated content pada brand loyalty, 6) pengaruh firm generated content pada brand awareness, 7) pengaruh firm generated content pada eWOM, 8) pengaruh brand loyalty pada eWOM, 9) pengaruh brand awareness pada eWOM, 10) pengaruh mediasi brand loyalty pada firm generated content dan eWOM, 11) pengaruh mediasi brand loyalty pada firm generated content dan purchase intention, 12) pengaruh mediasi brand awareness pada firm generated content dan purchase intention. Teknik pemilihan sampel yang digunakan pada penelitian ini adalah non-probability sampling dan teknik pengambilan sampel menggunakan teknik convenience sampling. Data diambil menggunakan kuisioner online google form dengan jumlah total sebanyak 213 responden namun hanya 200 data yang dapat digunakan. Pengolahan data penelitian ini menggunakan SmartPLS. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen produk Secondate di Jakarta. Hasil dari penelitian ini yaitu 1) firm generated content dapat mempengaruhi brand awareness secara positif dan signifikan, 2) firm generated content dapat mempengaruhi brand loyalty secara positif dan signifikan, 3) brand loyalty dapat mempengaruhi eWOM secara positif dan signifikan, 4) brand awareness tidak dapat mempengaruhi eWOM, 5) firm generated content tidak dapat mempengaruhi eWOM, 6) firm generated content tidak dapat mempengaruhi purchase intention, 7) brand loyalty dapat mempengaruhi purchase intention secara positif dan signifikan, 8) brand awareness dapat mempengaruhi purchase intention secara positif dan signifikan, 9) eWOM tidak dapat mempengaruhi purchase intention, 10) brand loyalty dapat memediasi antara firm generated content dan eWOM, 11) brand loyalty dapat memediasi antara firm generated content dan purchase intention, 12) brand awareness dapat memediasi antara firm generated content dan purchase intention. Hasil penelitian ini bertujuan untuk mengetahui intensi perusahaan dalam menjalankan firm generated content untuk meningkatkan purchase intention dengan bantuan variabel brand awareness, brand loyalty, dan eWOM selama COVID-19. Kata kunci: Media sosial, Konten, Merek, Pemasaran Online.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: Skripsi/Tugas Akhir
Skripsi/Tugas Akhir > Fakultas Ekonomi
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: FE Perpus
Date Deposited: 13 Jun 2022 07:38
Last Modified: 24 Jul 2023 07:46
URI: http://repository.untar.ac.id/id/eprint/36024

Actions (login required)

View Item View Item