PENGARUH MEMORABLE TOURISM EXPERIENCE DAN PERCEIVED QUALITY TERHADAP TOURIST SATISFACTION SERTA AFFECTIVE COMMITMENT WISATAWAN YOGYAKARTA

Kidd, Jayson (2023) PENGARUH MEMORABLE TOURISM EXPERIENCE DAN PERCEIVED QUALITY TERHADAP TOURIST SATISFACTION SERTA AFFECTIVE COMMITMENT WISATAWAN YOGYAKARTA. Skripsi thesis, Universitas Tarumanagara.

[img]
Preview
Text
Jayson Kidd - 115209103 JA.pdf

Download (5MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT UNIVERSITAS TARUMANAGARA FACULTY OF ECONOMICS AND BUSINESS JAKARTA (A) JAYSON KIDD (115209103) (B) THE INFLUENCE OF MEMORABLE TOURISM EXPERIENCE AND PERCEIVED QUALITY ON TOURIST SATISFACTION AND AFFECTIVE COMMITMENT OF YOGYAKARTA TOURISTS (C) XX + 16 Pages, 27 Tables, 3 Pictures, 17 Attachments (D) MARKETING MANAGEMENT (E) Abstract: In general, Tourism is a journey undertaken by individuals or groups for a temporary period, from one place to another, with the intention of not seeking employment or livelihood at the destination, but solely to enjoy the journey for leisure, recreation, or to fulfill diverse desires. This research uses non-probability sampling with the selection of purposive sampling method, allocated to all members of the population chosen as the research sample, using several criteria or characteristics appropriate to the researcher. A total of 219 respondent data were successfully obtained through online distribution of questionnaires using Google Forms, and the data were analyzed using SmartPLS4.0-SEM. The purpose of this study is to examine the influence of memorable tourism experience and perceived quality on tourist satisfaction and affective commitment in Yogyakarta. This research utilizes purposive sampling method, and the population data are taken from a sample in Yogyakarta consisting of 211 individuals who have visited tourist attractions in Yogyakarta. The questionnaires were distributed online using Google Forms, and the data were analyzed using SmartPLS- SEM. The results of this study indicate that memorable tourism experience and perceived quality can influence tourist satisfaction and affective commitment. (F) Keywords: Memorable Tourism Experience, Perceived Quality, Tourist Satisfaction, Affective Commitment (G) References 57 (2017-2023) (H) Dr. Miharni Tjokrosaputro, S.E., M.M. ABSTRAK UNIVERSITAS TARUMANAGARA FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS JAKARTA (A) JAYSON KIDD (115209103) (B) PENGARUH MEMORABLE TOURISM EXPERIENCE DAN PERCEIVED QUALITY TERHADAP TOURIST SATISFACTION SERTA AFFECTIVE COMMITMENT WISATAWAN YOGYAKARTA (C) XX + 116 Halaman, 27 Tabel, 3 Gambar, 17 Lampiran (D) MANAJEMEN PEMASARAN (E) Abstrak: Pada umumnya Pariwisata adalah suatu perjalanan yang dilakukan oleh seseorang maupun berkelompok untuk sementara waktu, dari suatu tempat ke tempat lain, dengan maksud bukan untuk berusaha dan mencari nafkah di tempat yang dikunjungi, akan tetapi semata-mata untuk menikmati perjalanan tersebut guna pertamasyaan dan rekreasi atau untuk memenuhi keinginan yang beranekaragam. Penelitian ini menggunakan non-probability sampling dengan pemilihan metode purposive sampling dimana dialokasikan pada segenap anggota yang terdapat pada populasi yang dijadikan sebagai sampel penelitian yang menggunakan beberapa kriteria atau ciri-ciri yang sesuai oleh peneliti, sebanyak 219 data responden berhasil didapatkan melalui penyebaran kuesioner secara online menggunakan google form dan data dianalisis menggunakan SmartPLS4.0-SEM. Hasil dalam Penelitian ini dilakukan dengan tujuan menguji memorable tourism experience dan perceived quality terhadap tourist satisfaction serta affective commitment Yogyakarta. Penelitian ini menggunakan metode purposive sampling, data populasi penelitian ini diambil dari sampel di Yogyakarta dan pernah mengunjungi tempat wisata di yogyakarta sebanyak 211 individu yang valid didapatkan melalui penyebaran kuesioner secara online menggunakan google form dan data dianalisis menggunakan SmartPLS- SEM valid. Hasil dari penelitian ini adalah memorable tourism experience dan perceived quality dapat mempengaruhi tourist satisfaction serta affective commitment. (F) Kata Kunci: Pengalaman Pariwisata yang Tak Terlupakan, Persepsi Kualitas, Kepuasan Wisatawan, Komitmen Afektif (G) Daftar Acuan 57 (2017-2023) (H) Dr. Miharni Tjokrosaputro, S.E., M.M.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: Skripsi/Tugas Akhir
Skripsi/Tugas Akhir > Fakultas Ekonomi
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: FE Perpus
Date Deposited: 20 Aug 2024 07:21
Last Modified: 20 Aug 2024 07:21
URI: http://repository.untar.ac.id/id/eprint/43944

Actions (login required)

View Item View Item